On je živ!
Marija i Isus
Nema zapisa.
Blog
nedjelja, kolovoz 14, 2011



"Bog uobičava, kad želi dušu uzdignuti svojim beskrajnim dobrom do visoke savršenosti, s njom postupati kao majka sa svojim dojenčetom. Pazite na svu bogatu njegu koju takva majka primjenjuje na svoje dijete. Ona je posve majčinstvo za svoju ljubljenu, božansku, malu sliku. Čim je donijela svoje djetešce na svijetlo, tad ga odmah ne podiže na grudi da ga nahrani svojim majčinski mlijekom. I to se događa s dvostrukim ciljem. Ta majka suviše se boji da bi njezino mlijeko, koje još nije dovoljno bilo pročišćeno toplinom njezinih majčinskim prsiju, moglo teško naškoditi plodu njezinog vlastitog tijela.

Ali tu postoji još jedan drugi razlog što tjera tu dobru majku pametno potupati: mlijeko nedovoljno očišćeno jest opasnost da neugodno prija nepcu novorođenčeta. I ta dobra majka ima vrlo utemeljen strah, da se njezinom djetešcu još njezino neočišćeno mlijeko prerano ogadi neugodnim okusom, i tako ostavi neugodnu posljedicu dojenja. Stoga se ona zadovolji u početku dijete hraniti s posve slatkom hranom, kao npr. šećerom.

Kad je ova prenježna majka ispravno pripremila novorođenče na ovaj način i njezino mlijeko steklo svojstvo za zdravu ishranu, odmah ju vidimo sa svetom i majčinskom toplinom kako prinosi svoje djetešce na majčinske grudi pružajući mu mlijeko.

Kad onda to dijete dođe u doba odvikavanja, onda će ta tako nježna majka postepeno počinjati zajedno sa svojim mlijekom djetetu davati i drugu hranu i u tom prelaznom vremenu ujedno će mu neprimjetno uskraćivati svoje mlijeko, dajući mu sve manje i rjeđe sve do dana kad će posve prestati.

Prestaje li ovdje možda svaka briga ove majke? Tu se prepuštam svakom zdravom ljudskom razumu, da bi prosuđivao. Međutim ne želimo izgubiti djetešce s očiju. Odvikavanjem trpi dijete. I dijete u početku sigurno puno. I često se događa da vidimo kako dijete zaostaje za neko vrijeme. Ali potom se opet razvija u zdravlju. Postaje sve jače, tako da jednog dana izgleda stasitim čovjekom, što nikad ne bi potiglo, da se njegova majka zadovoljila davati mu zauvijek svoje mlijeko.

Na sličan način i još puno bolje djeluje Bog u našim dušama. On nas želi zadobiti za sebe dajući nam kušati u prekomjernoj mjeri slatke utjehe pri svemu našem predanju Njemu ne samo u volji nego i u srcu. Ali tko ne uviđa kojim je opasnostima izložena takva duša prema Bogu? Lako se događa, da se jadna duša čvrsto drži vanjskih okolnosti svoje pobožnosti i ljubavi prema Bogu, a da se samo malo ili uopće ne brine za ono predanje i realnu ljubav, koja je jedino Bogu ostavlja vrijednom i ugodnom.

Pri ovoj vrlo visokoj ugroženosti brzo nam se žuri naš preslatki Gospodin biranom brigom. Kad On vidi, da se duša dobro učvrstila u Njegovoj ljubavi, i da Ga je zavolila i Njemu se priključila, i kad vidi da se je već udaljila od zemaljskih stvari i prigoda griješiti i da je upravo stekla toliko puno snage kreposti, da bi se bez tog mamca i slatkiša za osjetila mogla dovoljno održati u Njegovoj svetoj službi. I budući da je On želi povesti naprijed većoj svetosti života, oduzima joj slatkoće u osjećanjima što ih je do tada osjećala u svim svojim razmatranjima, molitvama i ostalim pobožnostima. I što je još bolnije za dušu u tom stanju jest da otpada svaka lakoća moljenja i meditiranja. I uz to bit će ostavljena još u tami i potpunoj, bolnoj suši."




IPAK KUŠNJE SU POTREBNE

"Pri svemu tomu ne nedostaju i vanjske kušnje s drugim bezbrojnim nezadovoljstvima. U biti čini se onda jadnoj duši, da se sve zajedno urotilo, da bi je iskvarilo i oborilo u vječno prokletstvo. Pred takvom promjeno ostaje duša u početku kao bačena na zemlju, i budući da misli, da je to zbog njezinog kažnjivog nemara, ona se također trudi na način manjkavog dara razlikovanja za novim buđenjem uspavanih osjećaja. Ali budući da jadna (duša) uviđa, kako sva ta bezbrojna zaobilaženja nisu u stanju obnoviti ranije stavove, spopada je krajnji, smrti slični strah. Upada u ozbiljne sumnje, da je možda svemu kriv neki teški grijeh, kojeg nije unijela u svoja razmišljanja i u koji je dospjela na nesretan način.

I već ona započinje, ne gubeći vremena, ispitivati svoju savjest i obračunavati se sa svim svojim djelima. I budući da baš ništa ne može pronaći, što bi si mogla predbaciti, čime bi si mogla dati i najneznatnijeg povoda za takve nemilosti, odatle izvlači zaključak: sad je svemu kraj za mene, napuštena sam od Boga, napokon stigla me je njegova pravednost; sve mi se to dogodilo kao kazna za grijehe mojeg prošlog života ili kao kažnjavanje za moje svakodnevne pogreške.

Moj Bože, kako je pak lako došla njena prijevara! Što jadna duša tu naziva napuštenošću, nije pak ništa drugo, nego jedincata sasvim posebna briga Nebeskog Oca za nju. Taj njezin prijelaz nije pak ništa drugo nego početak gledanja, početno doduše suhog, ali koji će tijekom, ako ostane vjerna, posve biti držestan i sladak, kad ona zatim jednom prijeđe iz stanja meditacije u gledanje."




TAKO SE DUŠA ČISTI

"Sva ta kušnja nije konačno ništa drugo nego čišćenje duše. Kao što majka postepeno odvikava dijete pružajući mu čvršću i također jaču hranu, koja bi ga prikladno vodila odrastanju, tako Bog postepeno uskraćuje duši osjetnu i ukusniju hranu, da bi je polako uronio u neposredno gledanje po čistoj vjeri. Samo tako se može duša izgubiti u Bogu.

Moći će se čak dogoditi da se čišćenje duše odrazi na osjetila, to se onda naziva čišćenje osjetila. To je doduše izvor vrlo žestoke boli. Ta suša, ta duhovna suša moći će pak voditi tako kušanu dušu samo sve više ogoljeloj, i stoga uvijek čišćoj, ljubavi prema Bogu. Onda će se Boga ljubiti, uopće pak ne pazeći na to. Tako dakle je realna ljubav kojom se Boga ljubi na savršeno nesebičan način.

Na koncu, kad se duša dopusti privući Bogu na mistično sjedinjenje i savršenu ljubav, Bog joj daje vrlo živo svjetlo što joj otkriva težinu njezinih grijeha. Odatle proizlazi bol i potištenost, koje su tako velike, da bi ona napustila ovaj svijet tame kad je ne bi potpomagao Bog svojom svemoćnom milosti."

padre Pio







zamakdushe @ 13:16 |Komentiraj | Komentari: 0
Mali Isus
Arhiva
« » stu 2017
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Brojač posjeta
150023
Index.hr
Nema zapisa.