On je živ!
Marija i Isus
Nema zapisa.
Blog
petak, kolovoz 19, 2011



„Velikog li sljepila moga! Gdje sam,
Gospodine moj, mislila naći lijeka osim u
Vama? Kakva li je ludost bježati od
svjetlosti da bi se uvijek spoticalo! (Ž
19,10). Kakva god zla počinio onaj tko je
započeo s molitvom, neka je ne zapušta,
jer je to sredstvo kojim ponovno može
ozdraviti, a bez nje će to biti puno teže…
A onoga pak tko s molitvom još nije
započeo, za ljubav Gospodnju ja molim
da ne oskudijeva u takvom dobru“ (Ž 8,5).
Možemo se zapitati što mi danas možemo naučiti od jedne svetice iz 16. stoljeća? Što nam može reći žena koja se dopisivala s kraljem, plemićima, biskupima, među čijim učenicima primjećujemo ugledne teologe i redovnike, kao i njezine susestre iz samostana i rođenog brata? Što može reći danas mladima učiteljica molitve? Nakon što je bolje upoznamo vidjet ćemo da je vrijeme nije pregazilo. Naprotiv, da je njezina poruka vrlo suvremena i aktualna i za današnjeg čovjeka. Razumije nas jer je na svojoj „koži“ doživjela muku i ljepotu molitve i duhovnog puta, uspone i padove, slatkoće i suhoće.
Sv. Terezija od Isusa
Bliska nam je u traženju osobne vjere i iskustva Boga; u našim unutarnjim borbama između Boga i svijeta, molitve i života, polovičnosti i radikalnosti. U molitvi je pronašla i pokazuje nam pravi put predanja, ljubavi i slobode. Na početku nas ohrabruje da je najvažnije ispravno početi – odlučnom odlučnošću doći do izvora Žive vode, pa makar se to sastojalo u tome da krećemo uvijek iznova, ali i tako idemo naprijed.
JEDNO PRIJATELJSTVO
Terezijini spisi o molitvi su uzbudljiva priča o prijateljstvu između Boga i Terezije odnosno Boga i čovjeka. Kada bismo sv. Tereziji postavili pitanje koje je Isus postavio svojim učenicima: „Što vi kažete, tko sam ja?“ (Mk 8,29), ona bi vjerojatno odgovorila: „Ti si Prijatelj od kojega dolazi svako dobro!“ (Ž 22,7). To potvrđuje i njezina definicija mislenemolitve:
„Molitva nije ništa drugo doli razgovarati prijateljski
često puta na samo s Onim za kojega znamo da nas ljubi“
(Ž 8,5).




HODOČAŠĆE U NUTRINU
Sve počinje otkrivanjem zamka u nama i
Onoga koji u njemu prebiva. Molitva su vrata na koja
se ulazi u zamak duše i put do središnje, najljepše
odaje u kojoj prebiva Bog. Terezija nam preporuča
jednu jednostavnu, a duboku i djelotvornu metodu
sabranosti uz koju je i sama naučila „moliti sa
zadovoljstvom“. Ima „dvokrilna vrata“ – ulaženje u
sebe i predstavljanje Krista unutar samoga sebe:

  •  Povući se u samoću, sabrati se, ući u vlastitu nutrinu i upoznati je:

„ispitivati savjest, izmoliti Ispovijedam se i prekrižiti se, zna se
već da vam to mora biti prvo…“
„samospoznaja je kao kruh koji jedemo uz svako jelo…dobro je
da pogledate s kime razgovarate i tko ste vi“ – svijest vlastitog
sinovstva; započeti molitvu zahvalom i kajanjem

  • Biti u prisutnosti Krista koji je u nama, otvoriti se susretu, prijateljski razgovarati:

u sebi otkriti prisutnost Onoga koji me voli, Isusa u središtu
duše. „Nemojte misliti da ste prazni u nutrini. Bog je u našoj duši
koja je poput zamka od dijamanata.“ Usredotočiti se na Božju
prisutnost živom vjerom.
moji prijatelji

Sv. Terezija od Isusa
„nastojala sam si Krista predstavljati u sebi…Predočite sebi da
je Gospodin uz vas i gledajte s kakvom vas ljubavlju i poniznošću
podučava…nemojte biti bez tako dobroga prijatelja.“
cilj molitve nije izgovoriti neki molitveni obrazac, nije doći do
nekog stanja, nego do intimnog susreta i odnosa sa Osobom
Isusa Krista – kroz odgoj za prisutnost, gledanje, govor i
osluškivanje.
egzistencijalni susret s Isusom Kristom kroz njegovo
čovještvo, otajstva njegova života. Promatrajući Isusa iz
evanđelja, Terezija promatra i osmišljava svoju životnu situaciju.
Onaj povijesni Isus, postaje njezin živi i prisutni Isus s kojim
razgovara kao s prijateljem. To je susret - razgovor koji se
ostvaruje u vjeri.
„molitva se ne sastoji u tome da se puno razmišlja, već da se
puno ljubi i prema tome činite ono što vas pobuđuje da ljubite”;
pomoć u molitvi: knjiga, slika Gospodinova, priroda.
moliti odlučno i svoju volju uskladiti s Kristovom: „Ostanite uz
ovog dobrog Učitelja odlučne da naučite ono što vas uči…molitva
se ne sastoji u najvećem užitku, već u najvećoj odlučnosti da se
želi u svemu ugađati Bogu”
molitva nije samo čin pobožnosti nego stil života u
prijateljevanju s Isusom. Motreći postati sličan.

zamakdushe @ 13:33 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
Mali Isus
Arhiva
« » stu 2017
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Brojač posjeta
150023
Index.hr
Nema zapisa.